Vi är en digital byrå i Kalmar och Stockholm med kunder i hela Sverige.
Vår magiska häxblandning består av total respektlöshet för regler och väldigt mycket kärlek för varandra och våra kunder. Vi vet i ärlighetens namn inte exakt vart vi ska, bara att vi är i ständig rörelse och att vi skapar kreativ guttness på vägen.
Wilson Creative jobbar inte med färdiga kommunikationslösningar och diverse Small/Medium/Large-paket. Varje kund har unika behov, ambitioner och kunskap som vi är lyhörda inför. Design, kod, content och digital marknadsföring förekommer men kärnan i vår idé är upplevelsen, The Wilson Experience, för den är densamma oavsett uppdragets karaktär.
Ett företags filosofi och kultur är svårt att beskriva i ord, det måste upplevas. Men om du vill testa att skriva ditt eget manifest avslöjar vi här de viktigaste byggstenarna i hur vi jobbar.
Vi bygger vår verksamhet på kärlek och tillit helt utan cynism. Vi värnar om och är nyfikna på varandra och accepterar varandra fullt ut. Kärlek skapar tryggheten som möjliggör kreativitet, frihet och utveckling. Kärlek är också den viktigaste ingrediensen i kommunikationen vi skapar och i relationen med våra kunder.
Medarbetarnas engagemang och driv tas tillvara och formar verksamheten emot ibland oväntade håll. Förändring är ett normaltillstånd. Vi undviker mallar och manualer så långt det går. Vi lägger istället krutet på att vara påkopplade och se varje projekt som en möjlighet att utveckla både oss och kunden.
Det uppstår en särskild slags magi när vi skrattar tillsammans. Humor skapar kontakt och gör det lättare att hantera de lite tuffare dagarna. Därför leker och tramsar vi både med varandra, våra kunder och våra kunders kunder. Och du, Trams blir Smart baklänges…
Wilson Creative jobbar med kärleksfull kommunikation. Det innebär att vi vågar ta ställning och ser förbi kortsiktiga kickar till förmån för det längre perspektivet. Det gäller i allt vi gör, från miljön till människan, mellan kompisar och kunder. Vi är fast beslutna att vara del av förändringen mot en mer hållbar värld och söker aktivt nya uppdrag inom hållbarhetsområdet. Kanske är kreativitet en del av lösningen? Vi vill tro det.