Wilson Creative är en digital marknadsföringsbyrå som arbetar med kärleksfull kommunikation. Vi är inte rädda för att ta ställning och fokuserar på långsiktiga mål snarare än kortsiktiga kickar. Detta synsätt präglar allt vi gör, oavsett om det handlar om miljö eller människor. Vi har också en stark tro på att vi kan påverka andra och få fler att följa vårt exempel. Hybris? Kanske. Om vi bryr oss? Nä.
Som ett led i vår hållbarhetsstrategi vill vi även uppmärksamma och lyfta andra som vi tycker bidrar till ett mer kärleksfullt samhällsklimat, hållbarhet och som dessutom vill kommunicera kreativt runt detta. Därför delar vi med start i år ut ett pris som vi kallar för Lejonhjärtat till det företag/organisation som vi upplever synkar bäst med ovan värderingar och förhållningssätt.
2024 har vi valt att dela ut priset till Widéns Åkeri och det gör vi med följande motivering:
🚚 Widéns Åkeri har länge drivit frågan om hållbarhet och är idag ett 100% förnybart åkeri vilket gör dem till en sann pionjär i branschen.
🚚 Man visar att hållbarhet och lönsamhet går hand i hand och tar ut svängarna i sin kommunikation, inte sällan med hjälp av smart trams och nytänkande metoder.
🚚 Vi som byrå får fantastiskt mycket kärlek, positiv respons och ambassadörskap tillbaka vilket gör samarbetet till ett rent nöje.
Stort grattis till hela gänget på Widéns Åkeri såklart, men även till oss på Wilson Creative som får njuta av att arbeta med, och inspireras av er.
Daniel Karlsson (chaufför), Pierre Widén (affärsutvecklare/delägare) och Mikael Sundén (utbildningsansvarig) med diplom och pokal. Priset delades ut i samband med invigningen av Wilson Creatives utbyggda kontor 24 april.
Widéns är ett 100% förnybart åkeri i Kalmar & Jönköping med ett hundratal anställda.
Företagets specialitet är tempererade transporter men de kör även styckegods, partigods och ADR från Malmö i söder till Borlänge i norr. Vid sidan av transporter finns även en modern verkstad, en tvätthall och så erbjuder de utbildningar för bland annat truck, lift och hjullastare.
Vår yttersta vision är att göra världen till en lite bättre plats med hjälp av kärleksfull kommunikation där vi tar ansvar för oss själva, våra kunder och samhället i stort.
För att visualisera vår hållbarhetsmodell har vi valt att göra en Wilsonpyramid i tre nivåer. På varje nivå finns kopplingar till de Globala målen och Agenda 2030 samt de verktyg vi använder på daglig basis.
Hasse Hofvergård
VD
Maila mig
070-842 09 59