Tävlingen baseras på en omfattande kartläggning av hur nöjda kommunikationsköpare är med sina byråers samarbetsförmåga, kreativitet, digitala kompetens och mycket mer. Vi tävlade i kategorierna Årets digital och Årets arbetsgivare och totalt deltog 250 byråer i tävlingen.
– Vi har varit nominerade i Årets byrå flera gånger tidigare men det här är den största framgången hittills. Jag är jätteglad och stolt över teamet på Wilson som har jobbat stenhårt för detta och är väldigt tacksam för att våra kunder har gett oss så fina omdömen. Det ger både fin energi och lite blodad tand. Nästa år går vi för förstaplatsen, säger Hasse Hofvergård, VD på Wilson Creative.
Årets Byrå, arrangerat av Regi Research & Strategi, är Sveriges största bransch- och kundstudie för kommunikationsbyråer. Den har genomförts i över 20 år och ger en unik inblick i byråernas prestationer ur kundernas perspektiv. Studien, som nu genomförts för 23:e året, samlar nästan 2 000 kommunikationsköpare för att utvärdera sina byrårelationer, baserat på 15 olika kriterier. Detta gör Årets byrå till en prestigefylld och eftertraktad utmärkelse inom kommunikationsbranschen.
Under galan, som ägde rum på Cirkus i Stockholm den 8 februari, prisades de byråer som utmärkte sig mest inom sina respektive kategorier. Wilson Creative säkrade två andraplatser i både kategorin för digitala byråer (Digital 5–25 MKR) och som arbetsgivare (Årets Arbetsgivare 15–25 MKR). Dessa framgångar visar på Wilson Creatives förmåga att inte bara leverera digital kärlek till våra kunder utan också att skapa en unik arbetsmiljö och kultur som värderas högt av våra anställda.
Med dessa erkännanden stärker Wilson Creative vårt varumärke och vår position som en ledande aktör inom digital kommunikation och som en eftertraktad arbetsgivare. Framgångarna vid Årets byrå 2023 ger oss inte bara anledning att fira, utan också en stark drivkraft för att fortsätta utvecklas och sträva uppåt, framåt även i framtiden.