Google Ads-byrå för effektiv annonsering på Google

Att annonsera med Google Ads är smart och effektivt. Du syns enbart för de som aktivt skriver dina sökord och betalar bara om någon klickar på din annons. Det gör sökannonsering på Google till något som passar de flesta företag som vill öka sina intäkter och lönsamhet, oavsett storlek och budget. Och vill man vara säker på att lyckas, ja då bör man använda sig av en vass certifierad Google Ads-byrå.

Hjältevadshus Logo
Guldfågeln Logo
Logga: ISS
Ekerum Resort Öland Logo
Bravura Logo
Kalmar Energi Logo

Google-annonsering ger resultat snabbt

Visste du att det görs 50-70 miljoner sökningar varje dag bara på svenska Google? Google-annonsering lämpar sig för de flesta verksamheter och är ett lönsamt och effektivt sätt att skapa synlighet mot en målgrupp som aktivt söker efter det du erbjuder.

Till skillnad från SEO, som ger effekt på lång sikt, ger annonsering på Google resultat snabbt. Vi hjälper dig med hela processen såklart!

Google ads gränssnitt

Vad är Google Ads?

  • Världens mest använda plattform för digital annonsering med miljarder sökningar varje dag
  • Det snabbaste och mest kontrollerbara sättet att synas högt i Googles sökresultat
  • Du betalar bara när någon klickar på din annons (Pay-Per-Click, PPC)
  • Kostnaden per klick (CPC) varierar beroende på konkurrens, bransch och annonskvalitet
  • Ju högre konkurrens om ett sökord, desto högre blir CPC och vice versa
  • Ett genomsnittligt klick inom de flesta branscher kostar mellan 4-12 kr
  • Google Ads erbjuder flera annonsformat: sökannonser, displayannonser, videoannonser och shoppingannonser
Wilson Creative är certifierad Google Partner

Vi är certifierad Google Partner

Det innebär att vi uppfyller alla Googles kriterier när det kommer till kompetens och resultat samt att vi har en stadigt växande kundbas. 

Google Partner är en kvalitetsstämpel som gör att du kan känna dig trygg med att vårt arbete håller högsta standard när det gäller att hantera och optimera Google Ads-kampanjer enligt Googles riktlinjer och bästa praxis.

Varför välja Wilson för din Google-annonsering?

Alla kan komma igång med annonsering på Google men för att nå maximal effekt bör du överväga att ta hjälp av en Google Ads-expert. Här har vi samlat 10 anledningar till varför vi är ett starkt alternativ.

1

Vi är Google Ads-specialister

Googles enorma plattform hanterar miljarder sökningar dagligen. Vår erfarenhet och know-how säkerställer att dina annonser når rätt publik och utnyttjar alla möjligheter som Google Ads-annonsering erbjuder.

2

Anpassade målgruppsstrategier

Vårt digitala marknadsföringsteam är mästare på att skapa målinriktade kampanjer som når potentiella kunder i olika skeden av deras köpresor. Vi optimerar användningen av både breda, specifika och negativa sökord för att skapa synlighet i Googles sökresultat.

3

Fokus på sökintention

Våra strategier är utformade för att rikta sig mot användare som aktivt söker efter dina produkter eller tjänster, vilket ökar chanserna för konvertering.

4

Flexibel kampanjhantering

Vi följer pågående kampanjer noggrant vilket ger oss möjlighet till snabba justeringar baserade på realtidsdata. Vi hanterar allt från kampanjstart till optimering för att säkerställa maximal effektivitet.

5

Vi maximerar din annonsbudget

Vi anpassar kampanjen efter din budget och maximerar alltid ditt pang för pengarna. Oavsett insats ser vi till att du får maximalt värde för varje spenderad krona på din Google Ads-annonsering.

6

Kontinuerlig utveckling och förbättring

Vi håller dig i loopen och ser till att du löpande får rapporter om hur annonseringen på Google presterar. Vår analys ger oss dessutom insikter som är viktiga för kontinuerlig utveckling och förbättring.

7

Snabba resultat som komplement till SEO

Medan sökordsoptimering (SEO) är en viktig långsiktig strategi, skapar vi omedelbara resultat med Googleannonsering. Vi använder sökordsannonsering för att snabbt öka din synlighet och nå potentiella kunder när de aktivt söker efter det du erbjuder.

8

Varumärkesbyggande

Vi använder inte bara annonseringen för att driva trafik till din hemsida, utan också för att skapa varumärkeskännedom. Genom konsekvent exponering ökar vi igenkänningen och förtroendet för ditt företag.

9

Optimerade landningssidor

Vi ser till att dina landningssidor är optimerade för maximal konvertering. En bra landningssida är avgörande för framgångsrika kampanjer.

10

Maximerad ROAS

Vi utformar individuella strategier baserade på dina unika affärsmål. Vårt mål är alltid att maximera din Return On Ad Spend (ROAS) och driva konvertering.

De vanligaste annonsformaten för Google Ads

Det finns flera olika typer av format när man skapar annonser. Här presenterar vi de vanligaste:

Google Ads-byrå - Google Ads logo

Sökannonser

Sökannonser är textbaserade annonser som visas högst upp på sökresultatsidan när en användare skriver in sitt sökord på Google. Dessa annonser består av en rubrik, en beskrivning och en URL som länkar till din webbplats. De är utformade för att matcha användarens sökintention och är många gånger väldigt effektiva för att driva trafik till din webbplats.

Displayannonser på Google

Displayannonser

Displayannonser, som ibland även kallas för banners, visas på webbplatser och appar som är en del av Googles Display-nätverk. Dessa annonser kan bestå av bilder, text eller video och visas på utvalda webbplatser som din målgrupp besöker.

Displayannonser är ett bra sätt att nå en bredare publik och bygga varumärkeskännedom. De kan också användas för att rikta in sig på specifika intressen och demografiska grupper.

Videoannonser på YouTube

Videoannonser

Videoannonser visas före, under eller efter videor på YouTube och andra webbplatser som tillåter videoreklam. Dessa annonser kan vara i form av korta klipp som användare kan hoppa över efter några sekunder eller längre format som visas i sin helhet.

Videoannonser är en klockren lösning för att skapa engagemang och berätta historien om ditt varumärke. De kan också kombineras med interaktiva element som call-to-action-knappar och overlay-annonser för att öka interaktiviteten.

Shoppingannonser

Shoppingannonser

Shoppingannonser är utformade för e-handelsföretag och visas när användare söker efter produkter att köpa på Google. Dessa annonser inkluderar produktbilder, pris, butikens namn med mera. De visas både i vanliga sökresultat och i Google Shopping-fliken.

Shoppingannonser gör det enkelt för användare att jämföra produkter och priser direkt från sökresultaten, vilket kan leda till högre konverteringsfrekvenser.

Det är lätt för oss att säga att vi är bra.

Lyssna på det här gänget istället!

  • Lena L Norin från Malkars Träningscenter

    Vi har ett nära och smidigt samarbete kring vår digitala marknadsföring. Wilson är lyhörda, engagerade och levererar innehåll och kampanjer som ger resultat. Ett bra stöd i vår hektiska vardag.

    Lena L Norin

    Malkars Träningscenter

  • Henric Wahlberg från Hjältevadshus

    Under vårt långa samarbete har vi fått hjälp med allt från hemsida och digital marknadsföring, till filmer och andra kommunikationsinsatser. Teamet på Wilson Creative är tillgängliga, kreativa och snabba att leverera det vi behöver. En partner vi kan räkna med helt enkelt.

    Henric Wahlberg

    Hjältevadshus

  • Magnus Lagerlöf från Ekerum Resort Öland

    Wilson har hjälpt oss att nå ut till rätt målgrupper och fått våra gäster att boka sina vistelser tidigare än vi trodde var möjligt. Kombinationen av deras skarpa insikter, snabba återkoppling och förmåga att skapa verkligt resultat gör dem till en partner som lyfter oss på flera plan.

    Magnus Lagerlöf

    Ekerum Resort Öland

  • Henrik Andersson från Kalmar FF

    För oss på Kalmar FF är Wilson Creative mer än bara en digitalbyrå – de är en del av vårt lag. De har hjälpt oss att utvecklas både digitalt och varumärkesmässigt och dessutom har deras arbete med Paid Social levererat fantastiska resultat. Det är få som kombinerar strategisk skärpa, kreativ höjd och genuint engagemang som gänget på Wilson.

    Henrik Andersson

    Kalmar FF

  • Anna Barkevall från Böda Sand

    Wilson Creative har utvecklat en hemsida som synkar helt perfekt med vårt hållbarhetstänk. Bodasand.se är numera både snabb och energieffektiv – vilket ligger helt i linje med vår ambition att minska vårt ekologiska avtryck. Teamet på Wilson har varit otroligt lyhörda och lätta att arbeta med vilket gjorde projektet inspirerande från start till mål. Vi är så nöjda och stolta över resultatet!”

    Anna Barkevall

    Böda Sand

Google Ads-annonsering - FAQ

Varför ska man anlita en Google Ads-byrå?

Det är inte särskilt komplicerat att komma igång med Googleannonsering på egen hand. Det är bara att starta ett Google Ads-konto, komma på de rätta sökorden och köra.

Samtidigt är det många gånger en bra idé att samarbeta med en Google Ads-specialist då trender, förutsättningar och algoritmer är i ständig förändring. Det som fungerade toppen igår kan vara ineffektivt i dag. Vi håller oss ständigt up-to-date och ser till att din sökordsannonsering också gör det.

Vad kostar annonsering med Google Ads?

Ok, så vad kostar Google Ads då? Kostnaden beror i hög grad på hur konkurrensutsatta sökorden man vill använda är. I vissa extrema fall kan man få betala hundratals kronor per klick medan andra kanske bara kostar några kronor. Som Google Ads-byrå hjälper vi till att sätta en rimlig budget fördelat på de olika sökorden. Denna budget är fast och kommer inte övertrasseras.

Om vi tillåter oss att generalisera så bör man ha en budget på 10 000 kr och uppåt per månad. Kontakta oss för skräddarsydd offert anpassad för just dina behov och ambitioner.

Är Google Ads samma sak som Google AdWords?

Google AdWords var det första namnet på Googles annonstjänst när den startade 2000. Men 2018 ändrade de namnet till Google Ads för att visa att tjänsten hade vuxit och nu inkluderar mer än bara textannonser, som display och videoreklam. Så det är samma tjänst, bara ett nytt namn som täcker in mer. Så fram till 2018 var vi en Google Adwords-byrå.

Vad är Performance Max?

Performance Max är Googles automatiserade annonstyp som samlar alla deras kanaler – som sök, display och YouTube– under en och samma kampanj. Istället för att manuellt skapa olika kampanjer för varje kanal låter man Googles AI optimera kampanjen. Det innebär att annonser automatiskt anpassas och visas där de förväntas ge bäst resultat, baserat på ditt mål, som till exempel konverteringar, leads eller försäljning.

Performance Max bygger på maskininlärning och datadrivna insikter. Med rätt input – i form av mål, annonser och kreativa tillgångar – ser systemet till att placera rätt budskap framför rätt person, vid rätt tillfälle.

Kontaktbild

Annonsera på Google med oss!

Vi hjälper uppdragsgivare i hela Sverige att komma igång och vässa sin marknadsföring genom Google Ads. Skriv några rader till oss så återkommer vi till dig pronto.