Nytt varumärke till global aktör som vill förändra sin bransch

Identitet till Haypp Group
Under 2019 transformerades Snusbolagets moderbolag till Haypp Group och vi på Wilson fick uppdraget att göra identitet, webb och rörligt material inför lanseringen av det nya varumärket. Haypp Group äger och förvaltar en mängd starka e-handelsvarumärken som säljer snus men också alltmer från det nya tobaksfria all white-segmentet. Man säljer sina produkter till över 30 länder och har haft över 500 000 kunder.
Haypp Group jobbar aktivt med att förändra tobaksbranschen genom att erbjuda nya och hälsosammare alternativ och genom detta arbeta för att få ner antalet rökare i världen. Detta ställer höga krav på en seriös ton i både identitet, tonalitet och Haypp Groups kommunikation i stort. Därför tog vi fram en avskalad och professionell identitet som passar en stor aktör på frammarsch. Hela identiteten förpackades och levererades i en snygg och lättillgänglig Brandpad-lösning.




Hayppgroup.com
Tidigare stod moderbolagets kommunikation i skymundan för koncernens e-handelsvarumärken. Genom den nya sajten fick Haypp Group en plattform för att presentera affärsmodellen, kärnvärden, styrelse och ledning och sin portfolio. Här kan de också kommunicera nyheter från hela koncernens verksamhet samt etablera en tydlig pressdel för ett bolag som syns alltmer i media. Dessutom fungerar sajten också som ett nav för koncernens arbetstillfällen.


Kort presentationsfilm
Inför lanseringen av varumärket tog vi också fram en kort presentationsfilm där man får en snabb överblick av verksamheten, från huvudkontoret till lagret.