Forza Kalmar!

Sedan Kalmar FF flyttade till Guldfågeln Arena 2011 har vi varit deras officiella byrå. Med över 12 000 platser att fylla så krävs en rejäl dos påhittighet, hyss och oprövade tillvägagångssätt. Som klippt och skuret för Wilson således. 2012 vann vi priset ”Årets marknadsförare i Sverige” tillsammans.

Case: Flarehunter

Hjälp Nanne släcka bengaler

Sedan Nanne Bergstrand gick till Hammarby och samtidigt värvade ett antal före detta Kalmar FF-spelare har det blivit lite av en tradition att lyfta upp matcherna mellan lagen och prata om dessa som inofficiella Smålandsderbyn. För att höja temperaturen inför 2016 års första möte valde vi att ta upp frågan på vårt eget, lekfulla sätt. Vi skapade ett spel – Flare Hunt där man i rollen som Hammarby-tränare ska släcka så många av bajenfansen bengaler man kan. Spelet lanserades ett par dagar innan matchen och spreds via sociala medier. Fansen tog emot spelet med öppna armar och det blev snabbt en snackis i Fotbollssverige. Det gillades och delades av både kalmariter och bajenfans. Alla spelade Flare Hunt under ett par dagar, spelet hamnade i både lokaltidningen och riksmedierna och derbyt fick den uppmärksamhet det förtjänade. Själva matchen blev en publikfest med hela 10 189 personer på Guldfågeln Arena.

Besök kampanjsidan: www.flarehunt.se

Case: Smålands stolthet

Att höja pulsen på ett smålandsderby

2013 ville Kalmar FF höja pulsen inför det första Smålandsderbyt mot Öster på många år. Vårt uppdrag var att skapa en kampanj som ledde till engagemang i båda städerna och stärka bilden av Kalmar FF som en organisation som vågar släppa sargen och testa nytt.

Case: KFF Outlet

KFF Outlet - en webbshop för bajare

Mellan säsongerna och mitt i mörkaste hösten känns fotbollsallsvenskan ibland mycket avlägsen. För att påminna alla fotbollsfans om Kalmar FF och kommande säsong krävs det därför smarta insatser som på ett enkelt och kostnadseffektivt sätt skapar intresse – något som får folk att haja till, dra på smilbanden och börja drömma om allsvensk fotboll igen. Som en välmenande pik valde vi därför att ta fram sidan KFFoutlet.se.

Sidan är upplagd som en webbshop och visar vad vi i Kalmar erbjuder Hammarby IF. Här finns de sålda spelarna markerade som slutsålda, men också riktigt bra priser på allt från prima naturgräs till korvvagnar och Petter Wastå. Syftet var att skapa mycket snack för en liten kostnad samt påminna om att säsongskorten snart släpps.

KFFoutlet.se lyfte snabbt. Sidan fick över 25000 unika besökare bara under de första dygnen och den delades flitigt i sociala medier, med bland annat 5000 Facebook-delningar. Sidan dök även upp i lokalpressen, på sportbloggar samt i både DN och Expressen.

Sidan skapade ett positivt surr i fotbollssverige och uppskattades av både KFF- och Hammarby-fans. Hela Kalmar började pratade fotboll och premiären på Guldfågeln Arena känns närmare. Dessutom genererade kampanjen en hel del medieutrymme för Kalmar FF där de fick möjlighet att prata om den kommande säsongen och säsongskorten. Detta till nästan ingen kostnad alls.

Hallå i stugan!

Vill du skapa något som känns i hjärtat, kittlar hjärnan och förtjänar sin plats i flödet?
Då lär vi komma bra överens, hör av dig!

Starta ett projekt

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Skicka en hälsning

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Jobba hos oss

  • Accepterade filtyper: pdf.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.